آژانس های تبلیغاتی: معنی، وظایف و انواع
کار یک خیاط، جمع آوری مواد خام، پیدا کردن قسمت های مشابه، برش پارچه به شکل مورد نظر و سرانجام تحویل آن به مشتری است.
آژانس تبلیغاتی درست مثل یک خیاط است، تبلیغات را میسازد، چگونگی، زمان و مکان تحویل به مشتری را برنامه ریزی میکند و عمدتا به هیچ سازمانی وابسته نیست.
این آژانس ها تمام تلاش خود را برای فروش محصول مشتریان انجام میدهند.
آنها گروهی از افراد متخصص در حوزه های مختلف دارند که با همکاری هم به شرکت ها و سازمان ها کمک میکنند به مشتریان هدف خود برسند.
درمورد اینکه اولین آژانس تبلیغاتی را چه کسی و چه زمانی تاسیس کرد اطلاعات دقیقی موجود نیست.
عده ای (ویلیام تیلور) را اولین فردی میدانند که در سال 1786 اولین آژانس را تاسیس کرد.
وظایف
1-ساخت یک تبلیغ بر پایه اطلاعاتی است که از محصول جمع آوری شده است.
2-انجام تحقیقات درباره شرکت، محصول و بازخورد مشتریان.
3-برنامه ریزی برای اینکه از چه نوع رسانه ای استفاده شود، کی، کجا ودر چه بازه زمانی استفاده شود.
4-تجربه حس مشتری از محصول به خوبی خود مصرف کننده و تصمیم برای اقدام بعدی.
همه ی کمپانی ها میتوانند این کارها را خود به عهده بگیرند، آنها میتوانند تبلیغات، چاپ و مدیریت حساب ها در انواع رسانه ها را مدیریت کنند. با همه ی این ها چه نیازی به آژانس های تبلیغاتی است؟
دلایل به کارگیری شرکت ها از آژانس های تبلیغاتی را بررسی میکنیم.
4-آژانس خریدار رسانه
در ادامه برخی سازمان ها وجود دارند که با توجه به تخصصی ویژه کار میکنند. به طور مثال تبلیغات نشان دهنده پیام های اجتماعی، پزشکی، مالی و غیره.