امروزه هر کمپانی برای دادن اطلاعات محصول خود به مشتریان، افزایش فروش، به دست آوردن ارزش بازار و کسب شهرت در صنعت نیازمند تبلیغات است.
هرکسب وکار برای تبلیغ محصول خود پول زیادی را صرف می کند،
اما پول صرف شده زمانی به موفقیت می انجامد که روش های درست و تخصصی به کارگرفته شوند.
بنابراین اینجا برخی ازتکنیک های رایج برای رسیدن به نتیجه دلخواه را بررسی میکنیم.
این تکنیک با دوعامل: نیازهای مشتریان و عامل ترس همراه است.
این روش شامل دادن نمونه محصول به صورت رایگان به مشتری است.
این مورد در رویدادها و نمایشگاه های تجاری برای جلب توجه مخاطبان انجام میشود.
این روش شامل متقاعد کردن مشتریان برای پیوستن به گروهی است که محصول را خریداری کرده اند.
برای مثال اگهی شامپویی که میگوید 70 درصد زنان از محصول ما استفاده کرده و راضی بوده اند، شما چطور؟
در اینجا تبلیغ کنندگان از اعداد، مدارک و آمارهای حقیقی استفاده کرده تا برتری محصول خود را نشان دهند.
برای مثال: جرم گیری که 99/99% باکتری ها را از بین میبرد.
در اینجا تبلیغ کننده فقط با کلام قصد دارد برتری محصول را ثابت کند اما به اندازه رقیب صحبت نکرده و تا حد امکان کوتاه و مختصر صحبت می کند.
این تکنیک قصد ندارد شما را برتر نشان دهد اما خوب بودن شما را هم انکار نمیکند.
برای مثال شامپوی ضد ریزش مو که نشان می دهد تنها ریزش مو متوقف شده است نه اینکه ریزش مو کاهش یافته است.
تبلیغ کننده با استفاده از یک فرد مشهور و شناخته شده برای تبلیغ محصول خود این تاییدیه را میگیرد.
چون این فرد از محصول من استفاده کرده است در نتیجه محصول من بی عیب و نقص است.
اینجا با استفاده از کلمات انگیزشی و تلقین حس ارزشمندی به مشتری، محصول مشتریان خود را افزایش می دهد. مثلا گفتن اینکه تو ارزشش رو داری.
این تکنیک به این شکل عمل میکند که نشان می دهد خانوادهای که از این محصول استفاده میکند بهتر و شادتر از بقیه است.
معمولا در این آگهی ها یک خانه مرتب و مجهز نشان داده می شود و کودکان مودب و بسیار شاد هستند.
اینجا با تلیقن اینکه شما با استفاده از این محصول چگونه به کشور خود خدمت کرده اید شما را وادار به خرید محصول میکنند.
گاهی تعدادی کمپانی با تشکیل یک آگهی این ادعا را میکنند که اگر شما این محصول را خریداری کنید، تعدادی کودک به مدرسه میروند.
با طرح سوالاتی از مشتریان میتوان بازخورد آنها را درباره محصول بررسی کرد. این کار در کنار رفع نقاط ضعف محصول، خود نوعی تبلیغ برای محصول است.
با خرید یک پیراهن، یک عدد رایگان دریافت کنید. این جمله ای است که بارها شما را به خرید یک محصول ترغیب میکند.
این تکنیک به طور کلی برای کمپانی هایی است که نمیتوانند به طور مستقیم محصول خود را تبلیغ کنند.
بهترین مثال این تکنیک، تبلیغات مشروبات الکلی است. این آگهی ها هیچوقت نوشیدن مشروبات واقعی را نشان نمیدهند بلکه معمولا فرد درحال نوشیدن آب است.
دراینجا ما به برخی تکنیک های پرکاربرد اشاره کردیم که با استفاده درست از هرکدام این روش ها میتوانید به نتیجه مطلوبی برسید.