کانون تبلیغاتی نارستان

کانون تبلیغاتی نارستان

ارایه کلیه خدمات چاپ و بسته بندی طراحی گرافیک تولید تیزر تبلیغاتی ساخت موشن گرافیک مشاوره تبلیغات و برنامه ریزی تبلیغاتی
کانون تبلیغاتی نارستان

کانون تبلیغاتی نارستان

ارایه کلیه خدمات چاپ و بسته بندی طراحی گرافیک تولید تیزر تبلیغاتی ساخت موشن گرافیک مشاوره تبلیغات و برنامه ریزی تبلیغاتی

طراحی پوستر

پوستر چیست؟

پوستر (Poster) یک واژه ی انگلیسی، به معنای آگهی دیواری یا اطلاعیه می باشد.

پوستر ها معمولا در ابعاد های بزرگ با محتوایی جذاب طراحی و چاپ می شوند.

استفاده از رنگ های شاد و زنده می تواند طرحی جذاب و تاثیر گذار بر روی مخاطب بگذارد.

برای اینکه شما یک طرح جذاب داشته باشید ابتدا باید به دو نکته مهم توجه کنید.  

اولین نکته در طراحی پوستر سرعت انتقال پیام می باشد.

انتقال پیام یکی از موارد مهم می باشد که باید توجه کرد.

در طراحی خلاق باشید! از ایده های دیگران در طراحی پوستر خود استفاده نکنید.

چشمان مخاطبین به ایده های تکراری توجهی نمی کنند. اما با یک ایده خلاقانه در بین رقبای خود متفاوت باشید.

از سادگی طرح خود به عنوان برگ برنده درطراحی پوستر خود استفاده کنید، هر چقدر پوستر شما ساده باشد انتقال پیام به مخاطبین نیز ساده تر می شود.

سعی کنید در پوستر تبیلغاتی از گرافیک جذاب و تصاویر با کیفیت استفاده نمایید.

پوستر با ترکیب بندی و رنگ بندی جسورانه می تواند قوه بصری فرد را به گونه ای درگیر کند که محصول یا خدماتی که ارائه می دهید با برند تجاری تان در ذهن فرد ماندگار گردد و در بیننده انگیزه ای برای استفاده از آن ایجاد نماید،
به دلیل نصب در مکان های عبور و مرور و اطلاع رسانی به افراد کثیری از جامعه، میدان رقابت شدیدی دارد.

پوستر، کاتالوگ و بروشور، عکاسی صنعتی یکی از موثرترین شیوه های است که در حوزه تبلیغاتی معرفی محصولات و یا ارائه خدمات مورد استفاده فراوانی قرار می گیرد.

پیشنهاد می گردد طراحی پوستر خود را به شرکت تبلیغاتی طرح گندم بسپارید که بر صنعت چاپ مسلط است.
علت این امر خروجی چاپ شده ای است که از پوستر خود مشاهده می نمایید.

مسلما فرد طراحی که با نوع چاپ افست و دیجیتال و خروجی چاپ شده از رنگ، ابعاد و کیفیت طرح گرافیک خود بر روی پوستر آگاهی دارد،
با بهره گیری از متد های خاص، فایل شما را به گونه ای طراحی می نماید که خروجی چاپ مطابق با انتظار شما باشد.

کلیدی ترین عاملی که در طراحی می بایست مورد بررسی قرار گیرد، گروه مخاطبان مورد هدف شما است.

اینکه برای چه قشر سنی و چه افرادی از جامعه و با چه سبک و سلیقه ای باید طراحی انجام گیرد، تاثیر مستقیمی بر روی جذب مخاطب مورد نظر می گذارد.

دومین و اساسی ترین موردی که در طراحی باید در نظر گرفته شود، انتقال پیام مورد نظر در کمترین زمان ممکن می باشد چرا که ما فقط چند ثانیه فرصت داریم که افراد در حال عبور را جذب نماییم.

انواع پوستر

پوستر تبلیغاتی در زمره پر سفارش ترین طراحی ها قرار دارد.

شما با توجه به نیازتان برای معرفی محصول و یا خدماتی که ارائه می دهید و یا اطلاع رسانی برای همایش یا سمیناری که مد نظر دارید،
مستلزم تیم طراحی حرفه ای می باشید که طراحی شما را به گونه ای انجام دهد که در یک نگاه، مفهوم مورد نظر شما را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.

علاوه بر سریع انتقال دادن پیام، باید در نظر داشته باشید، ترکیب بندی رنگ ها و محتوای نوشتاری که در طراحی خود به کار میگیرید، تکراری نباشد و دارای جذابیت و گیر ایی لازم در چند لحظه باشد.

در طراحی پوستر تبلیغاتی شما، چنانچه معرفی محصول صنعتی مد نظرتان باشد، تصویری با کیفیت از محصول شما می تواند نقش هزاران کلمه را در ذهن مخاطب ایفا نماید

و این امر مستلزم عکاسی صنعتی حرفه ای است چرا که فقط در این حالت تصویری با کیفیت از محصول شما در پوستر به چاپ خواهد رسید.

علاوه بر جلوه ی ویژه ای که تصویر شما در نگاه مخاطب ایجاد می نماید، عباراتی مختصر و مفید برای بیان ویژگی ها و مزیت های محصول مورد نظرتان در انتقال کامل مفاهیم بسیار موثر خواهد بود.

از جمله مواردی که در پوستر تبلیغاتی میتوان از آن بهره گرفت، جملات و یا شعار تبلیغاتی و کوتاه می باشد که به گونه ای شعر مانند یا عنوانی جذاب برای یاد ماندنی شدن در خاطر افراد، برند محصول یا خدمات شما را به یاد خواهند آورد

و به دلیل داشتن حس آشنایی به برند شما به طور یقین به هنگام انتخاب محصول یا خدمات مورد نظر، برند تجاری شما را انتخاب خواهند کرد.

پوستر صنعتی

پوستر صنعتی برای بازاریابی محصول مورد نظرتان یکی از تاثیرگذار ترین شیوه های تبلیغاتی می باشد. یگانه عنصر زیبنده در طراحی پوستر صنعتی، تصویری است که از کالای شما به تصویر کشیده می شود.

در نظر داشته باشید اگر از عکس های معمولی برای پوستر خود استفاده نمایید، به هنگام چاپ کیفیتی که انتظار آن را دارید، مشاهده نخواهید کرد.

تنها شیوه ای که تصویری اعجاب انگیز از کالای مورد نظر شما را به هنگام چاپ ارائه می نماید، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، تحت نظر تیمی عکاسی حرفه ای با تجهیزات مدرن می باشد.

این امر از این جهت اهمیت دارد که تنها یک عکاس حرفه ای می داند از چه زاویه ای و با چه تنظیم نوری می تواند از محصول صنعتی شما عکاسی کند که کاملا بیانگر ویژگی های ساختاری آن باشد.

از سوی دیگر کیفیتی که با تجهیزات پیشرفته ارائه می شود با دوربین های معمولی قابل قیاس نمی باشد.

بعد از عکسی با کیفیت از محصول مورد نظرتان، بازی با رنگ ها و صفحه آرایی و خلق ایده های نو آورانه به همراه متنی بسیار کوتاه و قوی می تواند نگاه مخاطب را پیوسته در چندین ثانیه درگیر خود کند.

و همین برای ما کافی است که مخاطب مورد هدف مان،  با برند و محصول ما آشنایی یافته و مفهوم مورد نظرمان به حافظه ی فرد انتقال می یابد.

به یاد ماندنی شدن برند و نوع محصول یکی از تکنیک های است که در محتوای نوشتاری می بایست مورد اهمیت ویژه ای قرار گیرد.

چنانچه از شعار تبلیغاتی با قافیه ای ویژه بهره بگیرید در خاطره بلند مدت شخص قرار می گیرد و برند شما نیز در کنار آن جمله به یاد می آید. طراحی پوستر صنعتی به دو بخش خوراکی ها و غیر خوراکی ها تقسیم می شوند.

در قسمت طراحی پوستر صنعتی مربوط به خوراکی ها می بایست دقت نمود از رنگ های گرم و اشتها آور استفاده شود و با تصویر گرافیکی خلاقانه ای، بیننده را ترغیب به امتحان آن محصول نماید.

در طراحی پوستر صنعتی مربوط به غیر خوراکی ها بهتر است از ترکیب رنگ بندی شکیل تری بهره گرفته شود و از رنگ شاد کمتر استفاده گردد.

پوستر حرفه ای

طراحی پوستر حرفه ای مستلزم شرکتی است که از فاز طراحی تا چاپ را به طور تخصصی با کادر هایی مجزا و مخصوص به خود، به انجام برساند.

طراحی پوستر حرفه ای شالوده ی عوامل مختلفی از جمله تیم طراحی خلاق و ایده پردازی است که آشنایی به صنعت چاپ دارند،
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ویژه که کیفیت مورد نظر را به هنگام چاپ حفظ نماید و همینطور کادری متخصص و مجرب در حیطه چاپ به همراه تجهیزات پیشرفته و مدرن می باشد.

دقت کنید که جامعه ی مخاطبانی که در تردد محل نصب پوستر قرار دارند، باید ارزیابی شوند.

از این رو قبل از طراحی باید به این موضوع پرداخت که محل نصب آن در چه مکانی باید قرار گیرد و چه گروه افرادی را شامل می گردد.

علاوه بر کیفیت تصویر و طرحی که ارائه دادید، در نظر داشته باشید فونت نوشتاری متن هایی که در معرض نمایش قرار می گیرند،
متناسب با فاصله عابران از آن باشد به طوری که جمله های شما از آن فاصله به راحتی خوانا باشد.

پوستر حرفه ای زمانی بازخورد مناسبی خواهد داشت که بتوان تصویر یا جملاتی قوی در مورد محصول یا خدمات و یا اطلاع رسانی ارائه کرد که بیننده در گذر چند صدم ثانیه جذب شود و تمایل به خواندن ادامه مطلب پیدا کند.

طراحی پوستر معماری

پوستر معماری یکی از ظریف ترین و متنوع ترین انواع طراحی ها می باشد. کاربرد ویژه ی طراحی پوستر معماری جهت بازاریابی و تبلیغات برای شرکت های ساخت و ساز می باشد.

چنانچه سمینار در باب موضوع معماری و ساخت و ساز و طراحی آن دارید، طراحی پوستر معماری خلاقانه، کمک شایانی به سخنرانی شما و جلب توجه حضار محترم می نماید.

چرا که یک تصویر مناسب می تواند گویای هزاران کلمه باشد. طراحی پوستر برای ارائه شیت های معماری به ویژه در حوزه آموزش و اطلاع رسانی کاربرد فراوانی دارد.

پوستر معماری در طرح های گوناگونی مانند مینیمال، رئال با استفاده از المان های آبستره و یا سبک هایی دیگر قابل ارائه می باشد.

یکی از اساسی ترین عناصری که در طراحی پوستر معماری بیش از پوسترهای دیگر مورد توجه قرار می گیرد،
خلق ایده پردازی های اعجاب انگیز در پیکره سازه یا ساختمان مورد نظر است که بیننده با تماشای آن به وجد آید.

طراحی پوستر علمی

پوستر علمی می تواند جنبه آموزشی و یا اطلاع رسانی داشته باشد. در پوستر علمی سریع الانتقال بودن نقش مهی را ایفا می نماید.

متنی که برای توضیحات ارائه می دهید، دقت گردد با توجه به فاصله افرادی که در حال عبور هستند و قصد مطالعه دارند، فونت و سایز خوانایی داشته باشند
و محتوای مطلب شما علاوه بر قوی بودن، مفهوم مورد نظر را به راحتی انتقال دهد.

پوستر علمی به ویژه در برگزاری کنگره های دانش محور مورد کاربرد فراوانی قرار می گیرد. در طراحی پوستر علمی برای کنگره می بایست نکاتی رعایت گردد که الزامی می باشد.

ابعاد پوستر می بایست 70 * 100 باشد، زبان نوشتاری آن فقط انگلیسی باشد و درج شماره پوستر و آرم کنگره بر روی پوستر الزامی است.
عکس ها و نمودار ها می بایست بزرگتر از 10*18 سانتی متر باشند.

ترجیحا از نمودار های سه بعدی استفاده نگردد. برای عکس ها و تصاویری که مد نظرتان است، بهتر است از عکاسی صنعتی استفاده نمایید.

متن نوشتاری توضیحی حتما برای تصاویر ارائه شده موجود باشد. ترکیب رنگ بندی در طراحی پوستر علمی می بایست شکیل باشد و بیش از اندازه رنگارنگ نباشد.

پوستر در ایران

طراحی پوستر در ایران به قدمتی دیرینه باز می گردد. حدود 150 سال قبل برای تبلیغات دینی در ایران، طراحی پوستر با خط و نقشی زیبا در دید عموم قرار می گرفت.

نخستین طراحی پوستر در ایران در حوزه ی سینما، پوسترفیلم کمدی آبی و رابی می باشد.
کاربرد پوستر سازی در زمینه های متفاوتی از قبیل آموزشی، فرهنگی، خدماتی، علمی و تبلیغاتی، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با تیم طراحی برجسته ی خود، طراحی های بی نظیری برای برندهای معتبر این سرزمین ارائه کرده است که به عنوان بهترین نمونه کارهای طراحی پوستر در ایران از آن یاد می گردد

و همچنین طراحی پوستر رایگان را برای سازمان های خیریه و بهزیستی ارائه می دهد. پوستریکی از ابزار های موثر و کاربردی در زمینه ی بازاریابی و تبلیغات می باشد.

نخستین مرحله در طراحی پوستر تبلیغاتی شناخت مخاطبانی است که قرار است از تماشای پوستر تمایل به شرکت در مراسم و یا ترغیب به خرید کالا یا استفاده از خدمات گردند.

طراحی پوستر در ایران در حیطه ی آموزشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بسزایی در یادگیری ایفا می کند.

طراحی پوستر چیست؟

طراحی پوستر تبلیغاتی همواره یک از بهترین نوع طراحی هاست. زیرا می توان قوانین را زیر پا گذاشت.

پوستر تبلیغاتی فقط نیاز به خلاقیت و جسارت دارد و اگر قوی باشد، احساسات اقراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

تعدادی از آن ها شما را هیجان زده می کند و باعث می شود ضربان قلبتان تند شود مانند پوستر های موسیقی و پوسترهای مناسبتی.

تعدادی دیگر، پر از اطلاعات در یک زمینه هستند.

بعضی از آن ها اصلا اطلاعات خاصی نمی دهند و فقط ارجاع می دهند به یک مکان یا سایت و یا هرجای دیگر.

تفاوتی نمی کند طراحی کاتالوگ ، طراحی بروشور، طراحی پوستر؛

کلید اصلی ماجرا این است که شما بتوانید یک تناسب بین موضوع، متن، تصاویر و لوگو برقرار کنید. هنگامی که به این تناسب برسید، به یک پوستر تبلیغاتی خوب دست یافته اید.

اولین و قطعی ترین قسمتی که باید مطالعه کنید، شناخت مخاطب و شناخت دقیق محصول است(محصول یا خدمات یا رویدادی خاص که می خواهید برای آن پوستر طراحی کنید.)

سپس مرحله پرداختن به ظاهر است. رنگ، فونت و گرافیک.

برای بررسی این که به چه صورتی کار را پیاده سازی کنید، باید بدانید که می خواهید چه عکس العملی از مخاطب دریافت کنید.

می خواهید مخاطب را هیجان زده کنید؟ می خواهید به فکر فرو رود؟ یا می خواهید...

راهنمای طراحی پوستر؛ 24 روش خلاقانه

در ادامه 24 راه خوب و تست شده که پیام شما را به مخاطب ارسال می کند، آورده شده است.

  1. رنگ پوستر تبلیغاتی باید در مخاطب ایجاد انرژی کند
  2. تایپوگرافی در پوستر تبلیغات مهم است.
  3. پوستر تبلیغاتی باید سلسله مراتب بصری داشته باشد
  4. استفاده از نگاتیو در پوستر تبلیغاتی
  5. گزیده گویی در پوستر تبلیغاتی؛ اجزای اضافی را حذف کنید
  6. ایجاد یک کانون توجه در پوستر تبلیغاتی
  7. استفاده از اشکال هندسی در پوستر تبلیغاتی
  8. در ایجاد ترکیب ها هوشمندانه عمل کنید.
  9. در طراحی پوستر تبلیغاتی با لایه ها بازی کنید
  10. ایجاد انرژی با استفاده از تاکید روی اجزا
  11. زاویه های مرسوم را بشکنید.
  12. شوخ طبعی را فراموش نکنید
  13. رعایت تناسب در طراحی پوستر تبلیغاتی
  14. استفاده از تصاویر برای اعتبار بخشیدن به پوستر تبلیغاتی
  15. تصویرسازی های خلاقانه در پوستر تبلیغاتی
  16. طراحی غیر معمول پوستر تبلیغاتی
  17. همسو بودن تمام اجزای گرافیکی
  18. اطلاعات متراکم و خوانا
  19. به فرمت و قطع پوستر دقت کنید
  20. پوستر تبلیغاتی باید احساسات مخاطب را به چالش بکشد
  21. ایجاد یونیفرم طراحی برای رویدادهای مختلف
  22. برای مخاطبتان طراحی کنید.
  23. ایجاد علاقه با استفاده از تضاد
  24. شکستن اصول و قواعد طراحی پوستر تبلیغاتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.